Pagina's

woensdag 7 maart 2018

Ons Uitzicht



"Ons Uitzicht"
Vanuit het zolderraam kun je deze bomen zien die op de oprit van het viaduct staan. De zon komt op achter de bomen. Het leven gaat door elke dag weer en de bomen beginnen weer een klein beetje uit te lopen.


Ik heb een zelf geverfde lap genomen maar deze was net zelf 60 x 40 cm dus door de boomvormen uit te sparen / de lap dan steeds iets door te schuiven kon ik de bomen er met mat zwarte katoen er tussen leggen en kwam ik op het benodigde formaat.


De opkomende zon heb ik met organza en daarop tule in oranjes en gelen en beige uitgebeeld. Door het tegenlicht zie je in het echt geen structuur in de schaduwkant van de bomen. Na enkele experimenten met o.a.tyvex toch gekozen voor zwarte katoen in rimpelige stroken en heel veel stikwerk om boombast weer te geven.
De linker boom heeft kale takken en nog geen pril groen maar naarmate je na rechts kijkt ( leesrichting) krijgen de takken steeds meer kleine groene blaadjes.



5 opmerkingen:

Marja. zei

de lap stof intens gebruikt en wat een stikwerk!

Hannie de Beer zei

Een bijzonder gebruik van je geverfde lap! En schitterend de manier waarop je het zon licht hebt verwerkt. Ik wil het graag van dichtbij bekijken!

Unknown zei

Prachtig!!!! Erg mooi marjo

mia zei

mooi ontwerp en bewerking

Quiltgroep Tinte zei

In een woord: Prachtig!!