Pagina's

vrijdag 5 december 2014

Dromen.

Door vele andere dingen waar ik mee bezig was kwam het er maar niet van om een idee te ontwikkelen voor dit thema, alhoewel ik dit thema zelf verzonnen had. Maar dan ineens........werd ik wakker uit een heldere droom.
Ik droomde dat ik de boerderij van mijn opa en oma had gekocht, al ontwakend bleven mijn hersenen doorgaan met de droom en kwam ik tot de conclusie dat dit een domme zet was. Mijn partner is deels gehandicapt en hij zou moeilijkheden hebben met de lagere ligging van de boerderij ten opzichte van de weg en het vele grind zou ook een obstakel zijn.Vreemd aan de droom was dat mijn opa en oma al meer dan 20 jaar niet meer leven EN zij huurden de boerderij. Het idee was geboren!
Ik ben een opgeruimd mens, kan me de dag niet heugen dat ik chagrijnig was, daarom de geverfde ondergrond en de vele kleuren stiksels die als een laag over de ondergrond ligt. Dromen komen meestal tot ons in beelden en vormen een verhaal, daarom de letters die schots en scheef over elkaar liggen.
In de hoeken heb ik de geverfde stof ontkleurd en dezelfde mal gebruikt die ik voor het midden gedeelte gebruikte. In dit gedeelte heb ik lijnen langs de letters genaaid met 2 kleuren grijs en zwart, die de dromen aangeven waarvan je 's ochtends herinnerd dat je gedroomd hebt, maar niet meer weet waar dat over ging.
De kleurige letters zijn genaaid op de achterkant op architecten papier met het stopvoetje, op het architectenpapier was het patroon getekend via een mal.




5 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Leuk verwerkt je droom Aart. Toch goed dat het niet echt zo is, ik zie je al op de boerderij met klumpkes aan?
Je hebt er een kleurige droom van gemaakt!

mia zei

Wat je droom ook is, geweldig mooi bedacht om die zo uit te werken.

Ellen zei

Wat een vrolijke Droom !!

Jans Koster Emmens zei

Hier zou je op door kunnen dromen.

José zei

Bij de detailfoto's komt je droom beter uit en zie je wat je bedoelt.